نوشته شده توسط : امامی

در طول سال های گذشته فناوری های مختلفی به بازار عرضه شده است. چشم انداز طراحی وب سایت ها بسیار تغییر کرده است و به سمت طراحی سایت های بسیار ساده تر و فنی تر پیش می رود. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 فناوری مدرن در طراحی وب سایت بپردازیم:

کامپوننت های وب

شما ممکن است این اصطلاح را شنیده باشید اما آیا واقعا به جزئیات توجه کرده اید! کامپوننت های وب سبک جدیدی از عناصر برای HTML5 هستند که تحت حمایت کمیته استاندارد W3C کار می کنند. با استفاده از این کامپوننت ها می توانید عناصر مورد نظر خود را برای قسمت های مختلف صفحات پویا وب سایتتان مانند ویدجت ها، اسلایدر ها و منو های کشویی سفارشی سازی کنید. من فکر می کنم همه توسعه دهندگان وب حداقل باید خود را با اجزای وب آشنا کنند تا بتوانند به خوبی از آن ها استفاده کنند، زیرا این مشخصات به صورت کامل توسط W3C به تصویب رسیده است.

کامپوننت های وب 

پلیمر

وقتی که شما با کامپوننت های وب آشنا باشید ممکن است بخواهید از یک کتابخانه مانند پلیمر در پروژه های خود استفاده نمایید. این پروژه توسط گوگل هدایت می شود و یک تکنولوژی منبع باز برای طراحی سایتهای استاندارد است. با استفاده از پلیمر شما می توانید عناصر از پیش ساخته شده ای برای فیلم ها و ویدجت های Google Maps دریافت کنید.

هدف پلیمر مدولاسیون است. به همین دلیل است که شما حتی می توانید ویدجت های خود را بر اساس ای پی آی ها ایجاد کنید. به این ترتیب شما می توانید ویدجت های متعدد را به همان صفحه بدون نوشتن همان بلوک کد اضافه کنید.

پلیمر 

AMP

گوگل همواره در تلاش است تا تجربه کاربری بهتری را به وجود بیاورد و کار با وب سایت ها را برای کاربران ساده تر نماید. پروژه AMP به گوگل اجازه می دهد هر صفحه وب را به یک قالب استاندارد در دستگاه های تلفن همراه تبدیل کند که صفحه خاصی را برای خواندن فرآهم می کند. اگر سایت شما با AMP طراحی شده باشد شما فقط کمی کد را در صفحه خود اضافه می کنید و بقیه را به Google خواهید سپرد.

اگر سایت شما با AMP بهینه سازی شده باشد، تصاویر و فیلم ها سریعتر بارگیری می شوند و تجربه خواندن را ساده تر می کند، بنابراین بیشتر شبیه یک برنامه بومی خواهد بود.

amp 

Gulp

با استفاده از Gulp می توانید بسیاری از کار های آزار دهنده را به صورت خودکار انجام دهید و تا بتوانید بیشتر بر روی طراحی یک وب سایت عالی تمرکز داشته باشید. این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی کد های Sass خود را به css تبدیل نمایید، از قالب های مورد علاقه خود استفاده کنید و به صورت خودکار وب سایت خود را پس از انجام تغییرات در کدهای آن مشاهده نمایید. 

البته این ها فقط قسمتی از کارکرد های این فناوری است و برای کسب اطلاعات بیشتر می توایند به مستندات مربوط به آن مراجعه نمایید.

طراحی وب 

TypeScript

AngularJS به تازگی TypeScript را به عنوان زبان برنامه نویسی مورد نظر خود به کار برده است. این باعث می شود که TS بیشتر جذابیت داشته باشد ،زیرا می تواند زمان نوشتن اسکریپت های اساسی برای وب و انگولار را کاهش دهد. TypeScript در واقع یک زبان جدید نیست، بلکه یک سوپرست از جاوا اسکریپت است. پس اگر شما قبلا با جاوا اسکریپت کار کرده باشید می توانید به راحتی TS را هم یاد بگیرید. این به شما در نحوه کار با اکما اسکریپت 6 هم کمک خواهد نمود. در واقع اگر شما دنبال مرحله بعدی جاوا اسکریپت هستید، باید به TypeScript بپردازید.

وب سایت 

Three.js

اگر از گرافیک های WebGL، دو بعدی و سه بعدی  اطلاعاتی داشته باشید باید بیشتر درباره Three.js بدانید. Three.js یک موتور قدرتمند مبتنی بر JS است که شما می توانید برای گرافیک وب سایت های خود استفاده کنید. درست است که وب سایت های بسیار کمی از گرافیک های دو بعدی و سه بعدی استفاده می کنند اما این یک ابزار بسیار خوب و در حال رشد در این زمینه است.

گرافیک وب سایت 

Docker

با استفاده از پلتفرم Docker می توانید وب سایت های خود را به راحتی به سرورهای مختلف انتقال دهید. Docker یکی از چندین پلتفرم هایی است که واقعا می تواند کل چرخه توسعه شما را تغییر دهد. Docker یک تکنولوژی در حال رشد در صنعت آی تی است که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن به مستندات مربوط به آن مراجعه نمایید.

DOCKER 

فریم ورک Ionic

هدف از طراحی این فریم ورک کمک به توسعه دهندگان وب سایت است که قصد دارند اپلیکیشن های موبایل طراحی کنند تا بتوانند برنامه های بومی با تکنولوژی وب (HTML / CSS / JS) ایجاد کنند. Ionic یک فریم ورک اوپن سورس رایگان برای توسعه برنامه های تلفن همراه بومی برای دستگاه های iOS و اندروید است. تاکنون Ionic حمایت های زیادی را از سوی جامعه وب دریافت کرده است و به نظر می رسد آینده روشنی را در پیش رو خواهد داشت.

فریم ورک طراحی اپلیکیشن 

کتابخانه Zurb 

کتابخانه Zurb به واسطه بهره گیری از فریم ورک قدرتمند فاندیشن طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ابزار در حال حاضر دارای اتوماسیون و قالب برای توسعه ایمیل است. همچنین شما می توانید انیمیشن ها زیبایی را با استفاده از ابزار وب آنلاین Zurb بسازید. همه ابزار های اوپن سورس Zurb فوق العاده هستند و تیم آنها دائما در حال پیشرفت است.

ZURB 

Google Web Starter Kit

تیم گوگل پر از منابع مفید برای توسعه دهندگان است و یکی از ابزارهای شناخته شده آن Web Starter Kit است. این یک ابزار خاص نیست، بلکه یک کتابخانه از منابع مفید برای طراحی وب سایت های واکنش گرا، Sass / CSS، سرور های HTTP محلی و دارای قابلیت سفارشی کردن کد ها است. web starter kit شامل تمام ابزار هایی است که برای طراحی یک سایت عالی نیاز دارید.

ابزار توسعه وب سایت گوگل

 



:: برچسب‌ها: فناوری طراحی وب سایت,فناوری طراحی سایت,طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

 

نویسنده: امامی
تاریخ: 2018-03-10
دسته بندی: سئو
اهمیت سئو در طراحی وب سایت چیست؟4از 5براساس 59 رای
 

امروزه مردم در دنیای اینترنت اطلاعات مورد نظر خود را جستجو می کنند و به همین خاطر نیز شرکت شما نیاز به طراحی سایت دارد. بسیاری از کاربران قبل از خرید یک محصول ابتدا در وب سایت های مختلف آن را جستجو می کنند. بنابراین کسب و کار شما نیاز به طراحی وب سایتی دارد که در صفحات اول موتور های جستجو رتبه بندی شود. وب سایت ها نشان دهنده حضور آنلاین شرکت ها هستند و میزان احترام مشتریان به آن ها را نیز تعیین می کنند.

سئو سایت 

نتایج جستجو

طراحی وب سایت بسیار مهم است، اما چیزی که برای شما بیشترین سود را خواهد داشت این است که زمانی که افراد به جستجو می پردازند وب سایت شما به عنوان اولین نتایج جستجو به آن ها معرفی شود. به همین دلیل است که شما باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را طوری توسط موتور های جستجو رتبه بندی کنید که در اولین نتایج جستجو ها قرار بگیرند. به همین جهت باید از قوانین سئو و بهینه سازی سایت پیروی نمایید.

ارزش سئو چیست

طراحی وب سایت و سئو به نوعی با هم کار می کنند. برای صاحبان کسب و کار مختلف مطلع شدن از اهمیت سئو در طراحی وب سایت و ارزش های تبلیغاتی آن، بسیار سودمند خواهد بود. طراحی وب سایت با رعایت اصول سئو و بهینه سازی به احتمال زیاد سبب افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد شد. هر چقدر هم که یک وب سایت جذاب و خیره کننده باشد، اگر موتور های جستجو به خوبی آن ها را در نتایج به کاربران نشان ندهند، در حقیقت تعداد زیادی از بازدید کنندگان و احتمالا مشتریان جدید شما از دست خواهند رفت.

محتوا، کلمات کلیدی و لینک ها

محتوا صفحات وب سایت شما برای موفقیت در زمینه سئو بسیار ضروری است. به همین جهت در طی روال طراحی سایت بهتر است که طراح سایت از کسب و کار شما اطلاعات کافی را داشته باشد. این باعث می شود که لیستی از کلمات کلیدی مهم برای سایت شما در همان مراحل ابتدایی توسعه سایت توسط موتور های جستجو رتبه بندی شوند. اضافه کردن کلمات کلیدی به محتوا در هنگام طراحی صفحات وب سبب کاهش هدر رفتن زمان شما برای تغییر محتوا وب سایتتان خواهد شد.

ساخت لینک های معتبر از وب سایت های قدرتمند به وب سایت شما کمک می کند تا بتواند رتبه بهتری را از موتور های جستجو دریافت نماید. سئو یکی از مفاهیم بسیار مهم در طراحی وب سایت است و اگر سایتی با رعایت اصول سئو طراحی شود پس از مدتی کوتاه رتبه خوبی را از موتور های جستجو کسب نموده و مخاطبان زیادی به سمت وب سایت شما خواهند آمد.

مشخصات وب سایت هایی که موتور های جستجو آن ها را دوست دارند چیست؟

  • بهینه سازی موتور های جستجو طیف وسیعی از موارد شامل محتوا، کلمات کلیدی و برچسب های عنوان را شامل می شوند. اگر شما برای پیاده سازی سئو وب سایت خود از اطلاعات کافی برخوردار نیستید، می توانید با یک شرکت طراحی سایت حرفه ای مشورت کنید.
  • موتورهای جستجو نیاز به محتوای مرتبط و اصلی همراه با عناصر بصری مناسب مانند فیلم ها و تصاویر دارند. موتورهای جستجو در پهنای باند بسیار زیاد سرمایه گذاری می کنند و سایت هایی که از طریق آن ها جستجو می شوند نیاز به منابعی کمتری دارند.
  • طراحان وب سایت، سایت های سازگار با سئو را ایجاد می کنند که می تواند توسط موتورهای جستجو سریع تر و آسان تر نشان داده شود. ناوبری مناسب سایت یکی از عواملی است که در بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت دارد. به خاطر داشته باشید که هدف موتورهای جستجو، افزایش قابلیت استفاده از وب است.
  • اطمینان حاصل کنید که سئو از همان اول به روند طراحی وب شما وابسته است. پس از گذشتن زمان قابل توجهی از طراحی سایت شما، اطمینان حاصل کنید که بازدید افراد از طریق موتور های جستجو از وبسایت شما مناسب بوده است. (استفاده از ابزار های سئو مانند ابزار گوگل وب مستر در این زمینه به شما اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد.)

طراحی بصری و رتبه بندی

طراحان وب خوب از اهمیت طراحی سایت های جذاب برای جستجوگرها مطلع هستند. سئو شما را قادر می سازد تا رتبه بندی بهتری برای سایت خود داشته باشید. هنگامی که کاربران محصولی را جستجو می کنند که در وب سایت شما موجود است، به محض تایپ کلمات کلیدی، می توانند آن را ببینند. برای شما مهم است که ترافیک بیشتری در وب سایت خود داشته باشید، زیرا افرادی که از سایت شما بازدید می کنند ممکن است به مشتریان شما تبدیل شوند.

اهمیت سئو 

طراحی کلی

طراحی صفحه اصلی شما مهم است زیرا اولین تصور از وب سایت و کسب و کار شما است که بازدید کنندگان شما دریافت می کنند. طراحی خوب باید تاثیری مثبت در ذهن بازدید کنندگان داشته باشد. همیشه ایده ای خوب است که در آن یک صفحه اصلی تمیز و بدون هیچ مشکلی داشته باشید که بازدیدکنندگان به محض ورود، سایت شما را ترک نکنند. 

جنبه های دیگر طراحی سایت مانند اندازه تصاویر، ناوبری، کاربر و موتورهای جستجوگر، رنگ ها، و طراحی کلی را در نظر بگیرید. امروزه طراحی واکنش گرا یک مفهوم محبوب است، زیرا طراحی برای دستگاه های مختلف را نیز شامل می شود.

ترجمه از سایت ducttapemarketing



:: برچسب‌ها: اهمیت سئو , سئو , سئو سایت , طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

استفاده از نمونه کار های آنلاین در صفحات وب سایت شما می تواند به شما در جذب مشتریان بیشتر کمک کند و یک ابزار تبلیغاتی ارزشمند محسوب می گردد. صرف نظر از این که شما در حال ایجاد نمونه کارهای طراحی گرافیک یا نمونه کار طراحی وب سایت، هستید، در هر دو مورد اصول مشابهی استفاده می شود، که در ادامه به آن ها می پردازیم. اما در ابتدا سوالاتی وجود دارند که باید به آن ها توجه داشت:

  • چه آیتم هایی در نمونه کار های شما وجود دارند؟
  • روش های توصیف هر مورد از نمونه کارها چگونه است؟
  • آیا در طراحی سایت خود از پلتفرم های انعطاف پذیر و مفید استفاده می کنید؟
  • راه های بهینه سازی نمونه کارها برای بینندگان چیست؟
  • تاکتیک های شما برای ترویج کار چیست؟

شناسایی و اشتراک گذاشتن نمونه کارها

معمولا هنگامی که صحبت از انتخاب مواردی به عنوان نمونه کار می شود، کیفیت حرف اول را می زند. نمونه کارها نباید یک مخزن دیجیتالی از فایل های PSD روی هارد دیسک شما باشد بلکه یک نمایشگاه عمومی از بهترین چیز های شماست.

سعی کنید از نمونه کار های متفاوت در وب سایت خود استفاده کنید، به عنوان مثال به جای نمایش پنج وب سایت که برای پنج شرکت مختلف در زمینه محصولات ورزشی طراحی کرده اید، در وب سایت خود نمونه کار هایی که برای یک بانک یا مرکز تبلیغات یا یک سازمان غیر انتفاعی طراحی کرده اید، قرار دهید. تعادل کيفی و تنوع نمونه کار ها، تعداد کارفرمایان يا مشتريان احتمالی شما را نشان می دهند و موارد زیر را برای شما به دنبال دارد:

  • نشان دهنده استعداد و توانایی ایجاد طرح های زیبا توسط شما است
  • قرار گرفتن در معرض انواع رسانه های بازاریابی و تبلیغاتی

داستان هر نمونه کار را بگویید

نمونه کار طراحی سایت 

نمایش دادن بهترین تصاویر و طراحی های شما با تصاویر و اسکرین شات ها ختم نخواهند شد. شما باید آن چه در طرح های خود به دست آورده اید به بینندگان نمایش دهید. تصور کنید شما صاحب یک هتل هستید که به دنبال یک طراح وب با تجربه در صنعت هتل داری است. با مراجعه به وب سایت های مختلف و مشاهده نمونه کار ها قطعا نمونه کار هایی که به صنعت کاری شما نزدیک تر باشد، نظر شما را بیشتر جلب خواهد کرد.

طراح در کنار هر تصویر باید نمونه کارها، اهداف مشتری و نحوه طراحی آن ها را نیز توضیح دهد. علاوه بر این، یک خلاصه دقیق از نتایج هر پروژه را در وب سایت قرار دهید. 

یک درس! فقط قرار دادن تصاویر نمونه کار ها در وب سایت کافی نیست بلکه شما باید داستان خود را در پشت طرح های خود به مخاطبان خود بگویید. شما مجبور نیستید هر مورد نمونه کارها را به مطالعه موردی تبدیل کنید، اما همیشه باید بیننده را از هدف طراحی و آنچه که برای سازمان مورد استفاده قرار گرفته است، مطلع نمایید. اطمینان حاصل کنید که هر داستان شامل موارد زیر است:

  • نقش شما: آیا کل پروژه را مدیریت کردید یا به عنوان بخشی از یک تیم بزرگ کار می کردید؟ به بینندگان اجازه دهید از سابقه کاری شما مطلع شوند.
  • عملکرد شما: به مشتریان خود بگویید که چگونه به طرحی که در وب سایت شما می بینند رسیده اید. این برای آن ها مشخص می کند که نحوه کار شما با مشتریان چگونه است.
  • معیارهای موفقیت: موفقیت طراحی خود را با چه معیاری اندازه گیری می کنید؟ این  می تواند تعیین کننده این باشد که آیا مشتری از کار با شما راضی خواهد بود یا خیر!

انتخاب پلتفرم مناسب

پلتفرم سایت 

گام بعدی انتخاب یک پلت فرم وب است که جستجو نمونه کار های شما را راحت و لذت بخش می کند. انتخاب پلتفرم شما به مهارت فنی شما بستگی دارد. به طور کلی، سیستم عامل هایی که انعطاف پذیری قابل توجهی در قالب بندی دارند ممکن است نیاز به برخی از دانش های فنی مانند برنامه نویسی HTML و CSS داشته باشند. شما می توانید از پلتفرم هایی که دارای ابزار هایی برای طراحی سایت هستند مانند ورد پرس هم استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این پلتفرم ها به این معنی است که شما کمترین آزادی برای تغییر در نحوه نمایش محصول خود را خواهید داشت.

اگر شما یک طراح گرافیک هستید یا در صنعتی فعالیت دارید که در آن تجربه برنامه نویسی وجود نداشته است، ممکن است یک پلتفرم را بدون نیاز به برنامه نویسی ترجیح بدهید، اما توجه داشته باشید طراحی قالب های اختصاصی به مراتب به خواسته های شما نزدیک تر خواهند بود.

وب سایت خود را بهینه سازی کنید

بهینه سازی سایت 

حتی ارزان ترین و جذاب ترین نمونه کار ها بدون بهینه سازی و انجام اصلاحات ضعیف و ناتوان خواهند بود. با بهینه سازی تصاویر خود و آسان نمودن تماس مخاطبان با شما، می توانید بازدید کنندگان و مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

برای بارگذاری تصاویر در وب سایت بایستی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تغییر اندازه تصاویر قبل از آپلود آنها به وب: تغییر اندازه تصاویر باید مناسب با قالبی باشد در صفحه وب سایت خود از آن استفاده می کنید. به عنوان مثال افراد به مجبور به بارگذاری چندین هزار پیکسل فقط برای مشاهده یک تصویر بند انگشتی نکنید.
  • عکس ها را فشرده کنید: حتی اگر شما فقط از فایل های jpg و png استفاده می کنید، معمولا می توانید اندازه فایل را بدون تغییر ابعاد تصویر و با همان کیفیت کاهش دهید. به TinyJPG سر بزنید و تصاویر خود را فشرده کنید.

ترویج کار شما

ترویج کار شما نکته کلیدی برای به حداکثر رساندن ارزش تلاش های شما در مراحل قبلی است. یک نمونه کار برای شما ارزشی نخواهد داشت اگر کسی به آن نگاه نکند. یکی از راه های تبلیغ ترویج کار شما این است که عضو انجمن های طراحی آنلاین شوید و دستاوردهای خود را با دیگر طراحان به اشتراک بگذارید. این جوامع به شما امکان می دهند که کارتان را منتشر کنید و نظرات دیگران را دریافت کنید. این یک راه عالی برای ارتباط است و تفسیر دیگران می تواند به بهبود کار شما کمک کند. حداقل باید کار خود را با یکی از سه انجمن طراحی به اشتراک بگذارید که هر کدام چند هزار و یا چند میلیون کاربر را دارند. مهم ترین این انجمن ها عبارتند از : Dribbble ،Behance و DeviantArt.

نتیجه گیری

همان طور که نمونه کارهای طراحی آنلاین خود را ایجاد می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که چه چیزی نمونه کار است و این جا یک موزه برای تمام پروژه های گذشته شما نیست. همچنین این یک طرح کلی است که در آن شما در معرض ایده های جدید قرار می گیرید. این یک ابزار است که شما از آن برای کسب درآمد استفاده می کنید.

برای افراد و سازمان هایی که به دنبال استعداد طراحی هستند، نمونه کارهای آنلاین شما ثابت می کند که شما یک حرفه ای هستید و قادر به ایجاد طرح های زیبا هستید که به مشتریان کمک می کند تا به اهداف کسب و کار خود برسند.



:: برچسب‌ها: نمونه کار های طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

استفاده از رنگها در طراحی سایت

انتخاب رنگهای صحیح برای سایت، به همان میزانی اهمییت دارد که انتخاب گرافیک و مطالب برای سایت مهم می باشند. این مقاله به بحث پیرامون فاکتورهای موثر در انتخاب رنگ برای استفاده در سایت می پردازد.
رنگها تاثیر زیادی بر مردم دارند. برخی از رنگها می توانند عواطف گوناگونی را در مردم ایجاد کنند. عکس العملهای عاطفی می تواند تصویر شرکت شما را در ذهن بینندگان خود تحت تاثیر قرار دهد که به نوبه خود می تواند تاثیر بسزایی روی برند شرکت شما داشته باشد.

چنانچه شبهاتی در تاثیر رنگ بر عواطف دارید، بهاین مطلب دقت کنید: "غول چشم سبز"، "چشم قرمز"، یا "خاطره سیاه رنگ". غول چشم سبز، مرتبط با حسادت، چشم قرمز، به معنای شخصی خشمگین و خاطره ای سیاه رنگ به معنای افسردگی است. انسانها رنگها را به عواطف گوناگونی نسبت می دهند. علم ثابت کرده است که رنگهای مختلف می توانند انسانها را خوشحال، ناراحت، راحت، خشمگین، به وجد یا به ترس آورند.

 
هر چیزی که بتواند در انسانها این پاسخها را بوجود آورد، نیازمند آن است که با دقت بیشتری در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد. رنگها تمایل دارند تا بصورت "طبیعی"، "گرم" یا "سرد" طبقه بندی شوند. در نتیجه اجازه دهید نگاهی به آنها بیاندازیم.

رنگهای طبیعی
سفید – سفید به معنای خلوص و شفافیت است. در برخی فرهنگها، سفید رنگ مرگ است در حالیکه در برخی دیگر از فرهنگها، سفید رنگ امید و ازدواج است.

خاکستری – خاکستری از اطمینان و محافظه کاری نشات می گیرد. سایه های خاکستری، از مرسوم ترین رنگها برای لباسهای رسمی کار هستند.

قهوه ای – قهوه ای به معنای زمین، خانه و خانواده است.

سیاه – سیاه به منزله بزرگنمایی قدرت، شکوه و پیچیدگی است. در برخی فرهنگها، سیاه به معنای مرگ است.

رنگهای گرم
قرمز – قرمز رنگی مطلوب برای جلب توجه است. و این همان دلیلی است که چرا از این رنگ برای نامه های تبلیغاتی استفاده می شود تا نکات ویژه مورد تاکید قرار گیرند. قرمز سمبولی برای خشم، تخطی، شهوت و هوس است و می تواند واقعا فشار خون افراد را بالاتر برد.

زرد – زرد به معنای ضعف یا ترس و همچنین گرما و خوشحالی است.

نارنجی – نارنجی به مرتبط با اشتهای افراد است.

صورتی – صورتی معمولا نشان دهنده معصومیت، زنانگی و عشق است.

رنگهای سرد
آبی – آبی اثر بی صدا بودن در افراد را دارد. آبی به منزله هوش و اعتماد است. جالب است بدانید که بسیاری از سازمانهای مالی و پزشکی از تم های آبی استفاده می کنند. آبی می تواند همچنین جلوگیرنده اشتها باشد.

سبز – در حالیکه سبز به معنای حسادت، حریص بودن و بی تجربگی است، ولی همین رنگ به معنای پول و ثروت نیز می باشد.

ارغوانی - ارغوانی نشانه ای از خلاقیت است. سایه های تیره تر از این رنگ، در زمانهایی از تاریخ، مختص به دربار و پادشاهان بود و سایه های روشنتر آن معمولا با عشق مرتبط هستند.

رنگهای Web Safe
لامپهای خلا، LCD و تلویزیون پلاسما، هر کدام، رنگها را بگونه ای متفاوت نشان می دهند. ٢١۶ رنگ وجود دارد که می تواند در هر نوع صفحه نمایشی و در هر نوع مرورگزی به شکلی یکسان نشان داده شوند. این ٢١۶ رنگ، رنگهای Web Safe نامیده می شوند. چنانچه پیوستگی در رنگها مهم باشد، شما می بایست تنها از رنگهای Web Safe در سایت خود استفاده نمایید.
طرحهای رنگ
طرحهای رنگ می توانند ترکیبی از یک رنگ، رنگهای مکمل، یا رنگهای متضاد باشند.

تک رنگ: طرحهای تک رنگ از چندین سایه مختلف با شدتهای مختلف رنگ بر روی پیش زمینه ای سیاه و سفید می باشد. بعنوان مثال، چنانچه بخواهید از یک طرح رنگ قرمز استفاده کنید، می توانید از هر چیزی بین روشنترین صورتی تا قرمز تیره مایل به مشکی، استفاده نمایید.

رنگهای مکمل: طرح رنگهای مکمل از دو یا تعداد بیشتری از رنگهایی استفاده می کنند که در کنار هم مناسب می باشند و ترکیبی مطبوع را تولید می کنند که برای سلیقه بیشتر افراد مناسب است. یکی از رنگها ممکن است غالب باشد و رنگ دیگر مکمل آن باشد.

رنگهای متضاد: طرح رنگهای متضاد از دو یا تعداد بیشتری رنگ غالب استفاده می کنند تا یک "اثر چشمگیر" تولید شود. بعنوان مثال، استفاده از صفحه ای با پیش زمینه آبی تیره و قابی با رنگ قرمز سیر اطراف یک محدوده متنی با رنگ پیش زمینه سفید و فونت سیاه، نوعی از طرح رنگ متضاد است.

طراحان سایت نیاز دارند تا در هنگام استفاده از رنگهای متضاد دقت کنند چراکه برخی از ترکیب ها، منجر به اثر ارتعاش خواهند کرد نظیر متن قرمز روی پیش زمینه آبی که می تواند به چشمان برخی افراد صدمه وارد کند. ترکیبات دیگری نیز وجود دارند که استفاده از آنها چندان مطلوب نمی باشد.
چهارچوب کلی رنگ ها
چهارچوبی که در زیر آمده است پیشنهادهایی می باشند که می بایست در ساخت و طراحی صفحات در نظر گرفته شوند تا برای همگان خوانا باشد.

    متن باید خوانا باشد. واضح است که سیاه روی سفید، انتخابی پیش فرض است ولی ترکیبات دیگر نیز می توانند مناسب باشند. سفید یا زرد یا رنگهای روشن دیگر نیز روی پیش زمینه های سیاه یا تیره مناسب می باشند. ولی زرد، سبز یا خاکستری روی سفید مناسب نمی باشند.

    از رنگهایی استفاده کنید که برای چشم جذاب و مطلوب هستند.

    رنگهایی را انتخاب کنید که تصویری را که می خواهید به بازدید کنندگان تان بدهد.

    برای رنگهای پیوسته در همه مرورگرها، از رنگهای Web Safe استفاده نمایید.

    از تصاویری با شدت رنگ معمولی برای پیش زمینه استفاده نکنید. این کار سبب خواهد شد تا خوانایی متن کاهش یابد. چنانچه از تصویری استفاده می کنید، آن را با ویژگی watermark استفاده نمایید.

    رنگها می بایست در صفحات سایت شما، متحدالشکل باشند تا برندی را برای سایت تان خلق کنند و به بازدید کنندگان این حس را القا کند که آنها هنوز روی سایت شما هستند.



:: برچسب‌ها: رنگ ها در طراحی سایت,طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

هر روز با پیشرفت تکنولوژی شاهد وابستگی بیشتر مردم در جوامع به گوشی های موبایل هستیم و این امر رو به افزایش است. در این صورت مغازه ها و کمپانی هایی که با حجم عظیمی از کاربران و مشتریان روبرو هستند،جای خود را به برنامه های مختلف و اپلیکشن ها میدهند.

 
 
 
 
 
 

 
هم اکنون این امکان فراهم گردیده که به راحتی هر فرد با داشتن ایده و توضیح فعالیت خود میتواند با طراحی اپلیکشن ، آن را در دسترس دیگران قرار دهد.
 
 

 
 برای طراحی اپلیکیشن نکاتی ساده را باید رعایت کرد. در طراحی اپلیکیشن این نکته حائز اهمیت است که شرایطی را مهیا کنیم که مشتری و مخاطبمان،تجربه کاری خوبی زمان استفاده از اپلیکیشن ما داشته باشد.
  

در اینجا به نکات مهمی اشاره میکنیم که زمان طراحی اپلیکیشن باید رعایت شود و مورد توجه قرار گیرد.
  
سادگی ظاهری 
اولین و مهمترین بخش در طراحی اپلیکیشن موبایل داشتن ظاهری ساده و کاربر پسند است. فضای اپ باید ساده باشد و به گونه ای طراحی شود که کاربر زمان استفاده از مطالب اصلی و مهم اپ دور نشود و براحتی قابل فهم باشد. زر و زیورهای زیادی باعث منحرف شدن کاربر از نیاز خود میشود و بعد از آن بدلیل مبهم بودن اپ،دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرد.

مناسب بودن موضوع 
قبل از شروع به طراحی اپلیکیشن باید تحقیقات جامعی در مورد تناسب موضوع با اپ داشته باشیم. همسان بودن اپ با فعالیت شرکت و یا سازمان یکی از موارد کلیدی و مهم میباشد و برای کاربر فوق العاده تاثیرگذار است.لگوی مناسبی برای اپلیکیشن خود تهیه نمایید.
اپلیکیشن باید بصورتی باشد که اطلاعات دقیق و کاملی در مورد سازمان و فعالیت های سازمان در اختیار کاربر قرار دهد.
 
 
طراحی با استفاده از محرک های چشمی و فکری
در طراحی اپلیکیشن باید به این نکته توجه زیادی شود. با بکارگیری رنگهای مناسب (که روانشناسی رنگ ها تاکید به استفاده از رنگ های قرمز ، نارنجی ،سبز ، بنفش داشته )میتوان محرک های چشمی را مدنظر قرار داد و محیطی در اپ ایجاد کرد که کاربر تمایل به استفاده از آن را داشته باشد.
استفاده از محرک های فکری مکمل رنگها میباشد ، استفاده از انیمیشن های متناسب با موضوع مورد نظر حس خوبی را به کاربر القا میکند  و موجب جلب توجه انسان میشود.
 


کارایی
معمولا کاربران از اپ هایی استفاده میکنند که کارایی آنها به نسبت اپ های دیگری بیشتر باشد. همانگونه که طراحی ساده و رابط کاربری اهمیت دارد عوامل دیگری مانند بالا بودن سرعت  ، میزان فضایی اشغال شده در حافظه توسط اپ  بسیار حائز اهمیت میباشد. 

 

بنابراین برای طراحی اپلیکیشن به نکات فوق باید توجه داشته باشیم  تا بتوانیم اپ طراحی کنیم که کاربر پسند باشد و مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جذب کند.
 

 


:: برچسب‌ها: نکات روانشناسی طراحی اپلیکیشن,طراحی اپلیکیشن موبایل,نکات طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

شاید در سال های گذشته با توجه به نبود ابزار های حرفه ای که الان در درسترس ما هستند، طراحی وب سایت کار دشواری به نظر می رسید اما امروزه با ایجاد فریم ورک های مختلف و به وجود آمدن تکنولوژی های جدید در طراحی صفحات وب این امر بسیار آسان تر از گذشته شده است. از این رو شرکت های طراحی سایت اغلب به دنبال استخدام نیرو های متخصصی که با این از فریم ورک های حرفه ای کار کرده اند هستند. از جمله مهم ترین این تکنولوژی های می توان به اچ تی ام ال، سی اس اس، جاوا اسکریپت، بوت استرپ و غیره اشاره نمود. مهم ترین وب سایت هایی هم که می توانید از آن ها برای آموزش طراحی وب سایت استفاده کنید در زیر قرار داده ایم:

  • webdesign.tutsplus.com
  • www.w3schools.com
  • www.lynda.com
  • www.udemy.com

امروزه طراحی سایت به یکی از مهم ترین شغل های مربوط به دنیای اینترنتی تبدیل شده است. همان طور که می دانید امروزه کسب و کار های اینترنتی روز به روز در حال پیشرفت هستند و از این رو نیاز به نیرو های متخصص در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل در حال افزایش است. بسیاری از افراد هستند که قصد فعالیت در زمینه اینترنت و طراحی سایت را دارند اما آموزش های خوب و کاملی در دسترس آن ها نیست. در این قسمت برای شما فایل pdf برترین کتاب های آموزش طراحی وب سایت در دنیا را قرار داده ایم. در زیر لینک دانلود این آموزش ها را قرار داده ایم:

لینک دانلود pdf1

لینک دانلود pdf2

لینک دانلود pdf3

آموزش طراحی سایت

 



:: برچسب‌ها: PDF آموزش طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

قصد داریم در این بخش برای یک مؤسسه گردشگری و زیارتی که تورهای داخلی برگزار می کند یک وب سایت اطلاع رسانی ایجاد نماییم بنابراین برداشتن گام های اولیه برای رسیدن به مرحله پیاده سازی، مستلزم طی مراحل زیر است:روش های جدید طراحی وب سایت
الف) نیازسنجی روش رایج برای نیازسنجی و تعیین اهداف طراحی وب سایت کوچک عموما با پاسخگویی به سؤالاتی که در ادامه می آید بر آورده می شود.
1. هدف از راه اندازی این وب سایت چیست؟ اطلاع رسانی در خصوص تورهای گردشگری و زیارتی جذب مشتری و نیز آشنایی مخاطبان با فواید سفرهای تفریحی و زیارتی و همچنین جاذبه های گردشگری ایران.

۲. وب سایت جزء کدام دسته از پایگاه های اینترنتی قرار می گیرد؟ جزء وب سایتهایی به منظور جذب مشتری و رسیدن به اهداف اقتصادی و فرهنگی، در بستر اینترنت اطلاع رسانی می کنند.

۳. مخاطبان وب سایت چه افرادی هستند در درجه اول، افرادی که برای آنها امکان سفر به صورت شخصی وجود ندارد با ترجیح می دهند با استفاده از تسهیلات و امکانات مؤسسات گردشگری به سفر بروند. همچنین افرادی که به دنبال کسب اطلاع از جاذبه های گردشگری و مناطق زیارتی ایران هستند به عنوان دسته دوم مخاطبان محسوب میشوند.

۴. برآورد اولیه از تعداد مخاطبان به چه میزان است؟ وب سایت در آغاز راه اندازی صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و غالب افراد از طریق موتورهای جستجو به آن هدایت میشوند اما با ایجاد قابلیت ثبت نام اینترنتی تورها، در برخی بازه های زمانی مراجعات به وب سایت و ترافیک آن افزایش خواهد یافت
۵. میزان تغییر در ساختار، تعداد و محتوای صفحات چقدر است؟ با توجه به مشخص بودن اهداف راه اندازی وب سایت و نیز برنامه کاری سه ماهه، تغییرات در ساختار و تعداد صفحات به ندرت اتفاق میافتد و مطالب هم به طور متوسط هر سه ماه یک بار به روز رسانی خواهند شد.

اصول طراحی اپلیکیشن موبایل
ب) تهیه طرح اولیه: برای ایجاد یک طرح اولیه که بخش های اصلی و فرعی وب سایت را مشخص نماید غالبا از روشی به نام طوفان ذهنی استفاده میشود. در این روش شما باید به تنهایی یا ترجیحا در یک جمع کوچک، فکر خود را بر روی موضوع و هدف وب سایت. و امکانات قابل گنجانیدن در آن متمرکز نمایید و همه آنچه را که به ذهن شما و یا افراد حاضر در جلسه میرسد بر روی یک تخته با کاغذ مکتوب نمایید. این کار باید در فضایی با تمرکز ذهنی بالا و با انگیزه رسیدن به ایده های نو صورت بگیرد تا نتایج حاصل از آن خارج از کلیشه های رایج و متمایز از نمونه های مشابه باشد.

پس از اتمام این کار باید با هم فکری، نتایج به دست آمده را دسته بندی نموده و سپس با توجه به میزان کاربردی بودن هر یک، اقدام به تکمیل آن ها نمایید. مراجعه به وب سایت های مشابه و استفاده از تجارب دیگران روشی است که در ادامه کار تهیه طرح اولیه می تواند شما را برای رسیدن به نتایج قابل قبول تر کمک کند
اکنون که در مورد اهداف ایجاد وب سایت و کارکرد آن به نتایج اولیه اما تعیین کننده ای رسیده اید باید در مورد ساختار وب سایت، دسته بندی محتوا و نحوه چینش صفحات تصمیم گیری کنید. چنانچه نتایج به دست آمده از مرحله قبل را ارزیابی نموده و میزان توانایی فنی گروه طراحی و خواسته های کارفرما را نیز در کنار هم قرار میدهید میتوانید ساختار وب سایت را ترجیحا در یک مدل سلسله مراتبی بر روی صفحه کاغذ ترسیم نمایید.

متأسفانه برخی افراد ترجیح میدهند به جای طی کردن این مراحل و طراحی اصولی وبسایت مستقیما به سراغ مرحله پیاده سازی بروند و یک طرح اولیه را ایجاد و به مرور زمان آن را اصلاح نمایند اما از این نکته غافل هستند که زمان اختصاص داده شده برای اعمال تغییرات مکرر درون وب سایت غالبا از زمانی که برای ایجاد طرح اولیه صرف میشود بیشتر است و به خصوص برای یک کار گروهی می تواند مضر و پرهزینه باشد.

هنگامی که در مورد ساختار وب سایت به نتیجه قابل قبولی رسیدید نوبت به تصمیم گیری در مورد نوع طرح بندی یا Layout صفحات میرسد. محل قرارگیری لوگوی وب سایت، منوها، تصاویر و سایر مطالب را در حالت های گوناگون روی یک صفحه کاغذ ترسیم نموده و یا با استفاده از نرم افزارهایی مانند Fireworks طرح اولیه یا اصطلاحا Prototype وب سایت را ایجاد کنید.
در اغلب وب سایت ها، عناصر و اجزای اصلی وب سایت مانند لوگو، منو، تصویر پس زمینه و … برای اکثر صفحات مشترک است و تنها محتوای هر صفحه دستخوش تغییر می شود.

ج) تهیه محتوا، در سومین گام از مراحل طراحی وب سایت باید با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در خصوص اهداف وب سایت و مخاطبان آن و نیز استفاده از نتایج به دست آمده از مرحله تهیه طرح اولیه اقدام به جمع آوری محتوا برای وب سایت نمایید.
محتوا باید در قالب هایی نظیر فایل های متنی، تصاویر قابل شناسایی توسط مرورگرهای رایج و نیز فایلهای چند رسانه ای تهیه و در اختیار طراح وب سایت قرار داده شود تا پس از نهایی شدن طرح بندی صفحات، درون آنها گنجانیده شود.

در وب سایت های پویا و پورتال های سازمانی که حجم انبوهی از اطلاعات را دریافت نموده و ذخیره سازی می کنند، طراح و برنامه نویس صرفا ساختار وب سایت را ایجاد می کند و با قرار دادن قابلیت هایی در وب سایت برای مدیریت محتوا وظيفه ورود داده ها را به مدیران و کاربران وب سایت محول می کند، به همین دلیل گاهی به این وب سایت های پیچیده، سیستمهای مدیریت محتوا یا به اختصار CMS هم گفته می شود.
این سیستم ها به گونهای طراحی می شوند تا کاربر مبتدی هم که اطلاع چندانی در خصوص جنبه های فنی طراحی وب ندارد بتواند صفحات مورد نظر را با قالب های دلخواه ایجاد نموده و محتوای در نظر گرفته شده برای صفحه را به آن اضافه کند. یک مثال آشنا برای چنین سیستم هایی وب سایت هایی است که سرویس وبلاگ را در اختیار کاربران قرار می دهند. یعنی محیطی را ایجاد می کنند تا کاربران مبتدی هم بتوانند با چند کلیک ساده و پیروی از دستورالعمل های موجود برای خود یک وبلاگ در اینترنت داشته باشند و مطالب دلخواه را در آن درج یا ویرایش کنند.
اما در اغلب وب سایت های ایستا، به دلیل محدود بودن تعداد صفحات و ساختار وب سایت. خود طراح اقدام به افزودن محتوا به صفحات ساخته شده می کند چون ایجاد سیستم مدیریت محتوا علاوه بر پیچیدگی های فنی از لحاظ اقتصادی پر هزینه است
د) پیاده سازی: در مرحله پیاده سازی با اجرای وب سایت. طراح بر مبنای طرح بندی نهایی، اقدام به طراحی صفحات می کند و با ایجاد قالب مناسب و انتخاب بهترین روش برای پیمایش میان صفحات محتوای مورد نظر مدیران وب سایت را درون صفحات قرار می دهد. این مرحله را میتوان مهم ترین گام در ایجاد یک وب سایت محسوب کرد چرا که نتیجه کار طراحی در معرض دید و قضاوت مخاطبین قرار می گیرد و در کارایی و تأثیرگذاری وب سایت کاملا مؤثر است.

ه) آماده سازی و انتشار: در این مرحله با انتخاب یک دامنه و تهیه فضای میزبان مناسب می توان وب سایت ساخته شده را در اینترنت منتشر نمود.
و) اشکال زدایی و توسعه: هنگامی که یک وب سایت یا هر نرم افزار دیگری برای نخستین بار پیاده سازی میشود، استفاده از آن برای مدت زمانی حالت آزمایشی با پایلوت دارد تا اشکالات موجود در آن استخراج شده و به تدریج رفع گردد.
وقتی عملکرد وب سایت از نظر فنی به حد قابل قبولی رسید و روش بروزرسانی محتوا و ایجاد تغییرات در قالب ها برای مدیران وب سایت مشخص گردید، به تدریج نیازهای جدیدی مطرح میشود. این نیازها ممکن است در اثر توسعه مؤسسه ای که وب سایت برای آن طراحی شده ایجاد گردد؛ برای مثال چنان چه در یک مؤسسه گردشگری نیاز به واریز آنلاین وجه توسط مشتریان برای ثبت نام در تورها مطرح شود، به دنبال آن توسعه وب سایت و افزایش قابلیتهای آن موضوعیت پیدا می کند.
بخشی از نیاز به توسعه نیز ممکن است به دلیل وجود نقص در طرح اولیه باشد. یعنی باید قابلیتی توسط سفارش دهندگان وب سایت به طراحان اعلام می شده اما به دلیل سهل انگاری از قلم افتاده و اکنون باید به عنوان بخش توسعه ای وب سایت محسوب گردد. این بخش از نیازهای توسعه ای را که دوباره کاری در طراحی تلقی میشود میتوان با یک نیازسنجی دقیق و ایجاد یک طرح اولیه جامع برطرف نمود.

اصول طراحی سایت حرفه ای



:: برچسب‌ها: اصول طراحی و تعریف وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

قصد داریم در این بخش برای یک مؤسسه گردشگری و زیارتی که تورهای داخلی برگزار می کند یک وب سایت اطلاع رسانی ایجاد نماییم بنابراین برداشتن گام های اولیه برای رسیدن به مرحله پیاده سازی، مستلزم طی مراحل زیر است:روش های جدید طراحی وب سایت
الف) نیازسنجی روش رایج برای نیازسنجی و تعیین اهداف طراحی وب سایت کوچک عموما با پاسخگویی به سؤالاتی که در ادامه می آید بر آورده می شود.
1. هدف از راه اندازی این وب سایت چیست؟ اطلاع رسانی در خصوص تورهای گردشگری و زیارتی جذب مشتری و نیز آشنایی مخاطبان با فواید سفرهای تفریحی و زیارتی و همچنین جاذبه های گردشگری ایران.

۲. وب سایت جزء کدام دسته از پایگاه های اینترنتی قرار می گیرد؟ جزء وب سایتهایی به منظور جذب مشتری و رسیدن به اهداف اقتصادی و فرهنگی، در بستر اینترنت اطلاع رسانی می کنند.

۳. مخاطبان وب سایت چه افرادی هستند در درجه اول، افرادی که برای آنها امکان سفر به صورت شخصی وجود ندارد با ترجیح می دهند با استفاده از تسهیلات و امکانات مؤسسات گردشگری به سفر بروند. همچنین افرادی که به دنبال کسب اطلاع از جاذبه های گردشگری و مناطق زیارتی ایران هستند به عنوان دسته دوم مخاطبان محسوب میشوند.

۴. برآورد اولیه از تعداد مخاطبان به چه میزان است؟ وب سایت در آغاز راه اندازی صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و غالب افراد از طریق موتورهای جستجو به آن هدایت میشوند اما با ایجاد قابلیت ثبت نام اینترنتی تورها، در برخی بازه های زمانی مراجعات به وب سایت و ترافیک آن افزایش خواهد یافت
۵. میزان تغییر در ساختار، تعداد و محتوای صفحات چقدر است؟ با توجه به مشخص بودن اهداف راه اندازی وب سایت و نیز برنامه کاری سه ماهه، تغییرات در ساختار و تعداد صفحات به ندرت اتفاق میافتد و مطالب هم به طور متوسط هر سه ماه یک بار به روز رسانی خواهند شد.

اصول طراحی اپلیکیشن موبایل
ب) تهیه طرح اولیه: برای ایجاد یک طرح اولیه که بخش های اصلی و فرعی وب سایت را مشخص نماید غالبا از روشی به نام طوفان ذهنی استفاده میشود. در این روش شما باید به تنهایی یا ترجیحا در یک جمع کوچک، فکر خود را بر روی موضوع و هدف وب سایت. و امکانات قابل گنجانیدن در آن متمرکز نمایید و همه آنچه را که به ذهن شما و یا افراد حاضر در جلسه میرسد بر روی یک تخته با کاغذ مکتوب نمایید. این کار باید در فضایی با تمرکز ذهنی بالا و با انگیزه رسیدن به ایده های نو صورت بگیرد تا نتایج حاصل از آن خارج از کلیشه های رایج و متمایز از نمونه های مشابه باشد.

پس از اتمام این کار باید با هم فکری، نتایج به دست آمده را دسته بندی نموده و سپس با توجه به میزان کاربردی بودن هر یک، اقدام به تکمیل آن ها نمایید. مراجعه به وب سایت های مشابه و استفاده از تجارب دیگران روشی است که در ادامه کار تهیه طرح اولیه می تواند شما را برای رسیدن به نتایج قابل قبول تر کمک کند
اکنون که در مورد اهداف ایجاد وب سایت و کارکرد آن به نتایج اولیه اما تعیین کننده ای رسیده اید باید در مورد ساختار وب سایت، دسته بندی محتوا و نحوه چینش صفحات تصمیم گیری کنید. چنانچه نتایج به دست آمده از مرحله قبل را ارزیابی نموده و میزان توانایی فنی گروه طراحی و خواسته های کارفرما را نیز در کنار هم قرار میدهید میتوانید ساختار وب سایت را ترجیحا در یک مدل سلسله مراتبی بر روی صفحه کاغذ ترسیم نمایید.

متأسفانه برخی افراد ترجیح میدهند به جای طی کردن این مراحل و طراحی اصولی وبسایت مستقیما به سراغ مرحله پیاده سازی بروند و یک طرح اولیه را ایجاد و به مرور زمان آن را اصلاح نمایند اما از این نکته غافل هستند که زمان اختصاص داده شده برای اعمال تغییرات مکرر درون وب سایت غالبا از زمانی که برای ایجاد طرح اولیه صرف میشود بیشتر است و به خصوص برای یک کار گروهی می تواند مضر و پرهزینه باشد.

هنگامی که در مورد ساختار وب سایت به نتیجه قابل قبولی رسیدید نوبت به تصمیم گیری در مورد نوع طرح بندی یا Layout صفحات میرسد. محل قرارگیری لوگوی وب سایت، منوها، تصاویر و سایر مطالب را در حالت های گوناگون روی یک صفحه کاغذ ترسیم نموده و یا با استفاده از نرم افزارهایی مانند Fireworks طرح اولیه یا اصطلاحا Prototype وب سایت را ایجاد کنید.
در اغلب وب سایت ها، عناصر و اجزای اصلی وب سایت مانند لوگو، منو، تصویر پس زمینه و … برای اکثر صفحات مشترک است و تنها محتوای هر صفحه دستخوش تغییر می شود.

ج) تهیه محتوا، در سومین گام از مراحل طراحی وب سایت باید با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در خصوص اهداف وب سایت و مخاطبان آن و نیز استفاده از نتایج به دست آمده از مرحله تهیه طرح اولیه اقدام به جمع آوری محتوا برای وب سایت نمایید.
محتوا باید در قالب هایی نظیر فایل های متنی، تصاویر قابل شناسایی توسط مرورگرهای رایج و نیز فایلهای چند رسانه ای تهیه و در اختیار طراح وب سایت قرار داده شود تا پس از نهایی شدن طرح بندی صفحات، درون آنها گنجانیده شود.

در وب سایت های پویا و پورتال های سازمانی که حجم انبوهی از اطلاعات را دریافت نموده و ذخیره سازی می کنند، طراح و برنامه نویس صرفا ساختار وب سایت را ایجاد می کند و با قرار دادن قابلیت هایی در وب سایت برای مدیریت محتوا وظيفه ورود داده ها را به مدیران و کاربران وب سایت محول می کند، به همین دلیل گاهی به این وب سایت های پیچیده، سیستمهای مدیریت محتوا یا به اختصار CMS هم گفته می شود.
این سیستم ها به گونهای طراحی می شوند تا کاربر مبتدی هم که اطلاع چندانی در خصوص جنبه های فنی طراحی وب ندارد بتواند صفحات مورد نظر را با قالب های دلخواه ایجاد نموده و محتوای در نظر گرفته شده برای صفحه را به آن اضافه کند. یک مثال آشنا برای چنین سیستم هایی وب سایت هایی است که سرویس وبلاگ را در اختیار کاربران قرار می دهند. یعنی محیطی را ایجاد می کنند تا کاربران مبتدی هم بتوانند با چند کلیک ساده و پیروی از دستورالعمل های موجود برای خود یک وبلاگ در اینترنت داشته باشند و مطالب دلخواه را در آن درج یا ویرایش کنند.
اما در اغلب وب سایت های ایستا، به دلیل محدود بودن تعداد صفحات و ساختار وب سایت. خود طراح اقدام به افزودن محتوا به صفحات ساخته شده می کند چون ایجاد سیستم مدیریت محتوا علاوه بر پیچیدگی های فنی از لحاظ اقتصادی پر هزینه است
د) پیاده سازی: در مرحله پیاده سازی با اجرای وب سایت. طراح بر مبنای طرح بندی نهایی، اقدام به طراحی صفحات می کند و با ایجاد قالب مناسب و انتخاب بهترین روش برای پیمایش میان صفحات محتوای مورد نظر مدیران وب سایت را درون صفحات قرار می دهد. این مرحله را میتوان مهم ترین گام در ایجاد یک وب سایت محسوب کرد چرا که نتیجه کار طراحی در معرض دید و قضاوت مخاطبین قرار می گیرد و در کارایی و تأثیرگذاری وب سایت کاملا مؤثر است.

ه) آماده سازی و انتشار: در این مرحله با انتخاب یک دامنه و تهیه فضای میزبان مناسب می توان وب سایت ساخته شده را در اینترنت منتشر نمود.
و) اشکال زدایی و توسعه: هنگامی که یک وب سایت یا هر نرم افزار دیگری برای نخستین بار پیاده سازی میشود، استفاده از آن برای مدت زمانی حالت آزمایشی با پایلوت دارد تا اشکالات موجود در آن استخراج شده و به تدریج رفع گردد.
وقتی عملکرد وب سایت از نظر فنی به حد قابل قبولی رسید و روش بروزرسانی محتوا و ایجاد تغییرات در قالب ها برای مدیران وب سایت مشخص گردید، به تدریج نیازهای جدیدی مطرح میشود. این نیازها ممکن است در اثر توسعه مؤسسه ای که وب سایت برای آن طراحی شده ایجاد گردد؛ برای مثال چنان چه در یک مؤسسه گردشگری نیاز به واریز آنلاین وجه توسط مشتریان برای ثبت نام در تورها مطرح شود، به دنبال آن توسعه وب سایت و افزایش قابلیتهای آن موضوعیت پیدا می کند.
بخشی از نیاز به توسعه نیز ممکن است به دلیل وجود نقص در طرح اولیه باشد. یعنی باید قابلیتی توسط سفارش دهندگان وب سایت به طراحان اعلام می شده اما به دلیل سهل انگاری از قلم افتاده و اکنون باید به عنوان بخش توسعه ای وب سایت محسوب گردد. این بخش از نیازهای توسعه ای را که دوباره کاری در طراحی تلقی میشود میتوان با یک نیازسنجی دقیق و ایجاد یک طرح اولیه جامع برطرف نمود.

اصول طراحی سایت حرفه ای



:: برچسب‌ها: اصول طراحی و تعریف وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

قصد داریم در این بخش برای یک مؤسسه گردشگری و زیارتی که تورهای داخلی برگزار می کند یک وب سایت اطلاع رسانی ایجاد نماییم بنابراین برداشتن گام های اولیه برای رسیدن به مرحله پیاده سازی، مستلزم طی مراحل زیر است:روش های جدید طراحی وب سایت
الف) نیازسنجی روش رایج برای نیازسنجی و تعیین اهداف طراحی وب سایت کوچک عموما با پاسخگویی به سؤالاتی که در ادامه می آید بر آورده می شود.
1. هدف از راه اندازی این وب سایت چیست؟ اطلاع رسانی در خصوص تورهای گردشگری و زیارتی جذب مشتری و نیز آشنایی مخاطبان با فواید سفرهای تفریحی و زیارتی و همچنین جاذبه های گردشگری ایران.

۲. وب سایت جزء کدام دسته از پایگاه های اینترنتی قرار می گیرد؟ جزء وب سایتهایی به منظور جذب مشتری و رسیدن به اهداف اقتصادی و فرهنگی، در بستر اینترنت اطلاع رسانی می کنند.

۳. مخاطبان وب سایت چه افرادی هستند در درجه اول، افرادی که برای آنها امکان سفر به صورت شخصی وجود ندارد با ترجیح می دهند با استفاده از تسهیلات و امکانات مؤسسات گردشگری به سفر بروند. همچنین افرادی که به دنبال کسب اطلاع از جاذبه های گردشگری و مناطق زیارتی ایران هستند به عنوان دسته دوم مخاطبان محسوب میشوند.

۴. برآورد اولیه از تعداد مخاطبان به چه میزان است؟ وب سایت در آغاز راه اندازی صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و غالب افراد از طریق موتورهای جستجو به آن هدایت میشوند اما با ایجاد قابلیت ثبت نام اینترنتی تورها، در برخی بازه های زمانی مراجعات به وب سایت و ترافیک آن افزایش خواهد یافت
۵. میزان تغییر در ساختار، تعداد و محتوای صفحات چقدر است؟ با توجه به مشخص بودن اهداف راه اندازی وب سایت و نیز برنامه کاری سه ماهه، تغییرات در ساختار و تعداد صفحات به ندرت اتفاق میافتد و مطالب هم به طور متوسط هر سه ماه یک بار به روز رسانی خواهند شد.

اصول طراحی اپلیکیشن موبایل
ب) تهیه طرح اولیه: برای ایجاد یک طرح اولیه که بخش های اصلی و فرعی وب سایت را مشخص نماید غالبا از روشی به نام طوفان ذهنی استفاده میشود. در این روش شما باید به تنهایی یا ترجیحا در یک جمع کوچک، فکر خود را بر روی موضوع و هدف وب سایت. و امکانات قابل گنجانیدن در آن متمرکز نمایید و همه آنچه را که به ذهن شما و یا افراد حاضر در جلسه میرسد بر روی یک تخته با کاغذ مکتوب نمایید. این کار باید در فضایی با تمرکز ذهنی بالا و با انگیزه رسیدن به ایده های نو صورت بگیرد تا نتایج حاصل از آن خارج از کلیشه های رایج و متمایز از نمونه های مشابه باشد.

پس از اتمام این کار باید با هم فکری، نتایج به دست آمده را دسته بندی نموده و سپس با توجه به میزان کاربردی بودن هر یک، اقدام به تکمیل آن ها نمایید. مراجعه به وب سایت های مشابه و استفاده از تجارب دیگران روشی است که در ادامه کار تهیه طرح اولیه می تواند شما را برای رسیدن به نتایج قابل قبول تر کمک کند
اکنون که در مورد اهداف ایجاد وب سایت و کارکرد آن به نتایج اولیه اما تعیین کننده ای رسیده اید باید در مورد ساختار وب سایت، دسته بندی محتوا و نحوه چینش صفحات تصمیم گیری کنید. چنانچه نتایج به دست آمده از مرحله قبل را ارزیابی نموده و میزان توانایی فنی گروه طراحی و خواسته های کارفرما را نیز در کنار هم قرار میدهید میتوانید ساختار وب سایت را ترجیحا در یک مدل سلسله مراتبی بر روی صفحه کاغذ ترسیم نمایید.

متأسفانه برخی افراد ترجیح میدهند به جای طی کردن این مراحل و طراحی اصولی وبسایت مستقیما به سراغ مرحله پیاده سازی بروند و یک طرح اولیه را ایجاد و به مرور زمان آن را اصلاح نمایند اما از این نکته غافل هستند که زمان اختصاص داده شده برای اعمال تغییرات مکرر درون وب سایت غالبا از زمانی که برای ایجاد طرح اولیه صرف میشود بیشتر است و به خصوص برای یک کار گروهی می تواند مضر و پرهزینه باشد.

هنگامی که در مورد ساختار وب سایت به نتیجه قابل قبولی رسیدید نوبت به تصمیم گیری در مورد نوع طرح بندی یا Layout صفحات میرسد. محل قرارگیری لوگوی وب سایت، منوها، تصاویر و سایر مطالب را در حالت های گوناگون روی یک صفحه کاغذ ترسیم نموده و یا با استفاده از نرم افزارهایی مانند Fireworks طرح اولیه یا اصطلاحا Prototype وب سایت را ایجاد کنید.
در اغلب وب سایت ها، عناصر و اجزای اصلی وب سایت مانند لوگو، منو، تصویر پس زمینه و … برای اکثر صفحات مشترک است و تنها محتوای هر صفحه دستخوش تغییر می شود.

ج) تهیه محتوا، در سومین گام از مراحل طراحی وب سایت باید با توجه به نیازسنجی صورت گرفته در خصوص اهداف وب سایت و مخاطبان آن و نیز استفاده از نتایج به دست آمده از مرحله تهیه طرح اولیه اقدام به جمع آوری محتوا برای وب سایت نمایید.
محتوا باید در قالب هایی نظیر فایل های متنی، تصاویر قابل شناسایی توسط مرورگرهای رایج و نیز فایلهای چند رسانه ای تهیه و در اختیار طراح وب سایت قرار داده شود تا پس از نهایی شدن طرح بندی صفحات، درون آنها گنجانیده شود.

در وب سایت های پویا و پورتال های سازمانی که حجم انبوهی از اطلاعات را دریافت نموده و ذخیره سازی می کنند، طراح و برنامه نویس صرفا ساختار وب سایت را ایجاد می کند و با قرار دادن قابلیت هایی در وب سایت برای مدیریت محتوا وظيفه ورود داده ها را به مدیران و کاربران وب سایت محول می کند، به همین دلیل گاهی به این وب سایت های پیچیده، سیستمهای مدیریت محتوا یا به اختصار CMS هم گفته می شود.
این سیستم ها به گونهای طراحی می شوند تا کاربر مبتدی هم که اطلاع چندانی در خصوص جنبه های فنی طراحی وب ندارد بتواند صفحات مورد نظر را با قالب های دلخواه ایجاد نموده و محتوای در نظر گرفته شده برای صفحه را به آن اضافه کند. یک مثال آشنا برای چنین سیستم هایی وب سایت هایی است که سرویس وبلاگ را در اختیار کاربران قرار می دهند. یعنی محیطی را ایجاد می کنند تا کاربران مبتدی هم بتوانند با چند کلیک ساده و پیروی از دستورالعمل های موجود برای خود یک وبلاگ در اینترنت داشته باشند و مطالب دلخواه را در آن درج یا ویرایش کنند.
اما در اغلب وب سایت های ایستا، به دلیل محدود بودن تعداد صفحات و ساختار وب سایت. خود طراح اقدام به افزودن محتوا به صفحات ساخته شده می کند چون ایجاد سیستم مدیریت محتوا علاوه بر پیچیدگی های فنی از لحاظ اقتصادی پر هزینه است
د) پیاده سازی: در مرحله پیاده سازی با اجرای وب سایت. طراح بر مبنای طرح بندی نهایی، اقدام به طراحی صفحات می کند و با ایجاد قالب مناسب و انتخاب بهترین روش برای پیمایش میان صفحات محتوای مورد نظر مدیران وب سایت را درون صفحات قرار می دهد. این مرحله را میتوان مهم ترین گام در ایجاد یک وب سایت محسوب کرد چرا که نتیجه کار طراحی در معرض دید و قضاوت مخاطبین قرار می گیرد و در کارایی و تأثیرگذاری وب سایت کاملا مؤثر است.

ه) آماده سازی و انتشار: در این مرحله با انتخاب یک دامنه و تهیه فضای میزبان مناسب می توان وب سایت ساخته شده را در اینترنت منتشر نمود.
و) اشکال زدایی و توسعه: هنگامی که یک وب سایت یا هر نرم افزار دیگری برای نخستین بار پیاده سازی میشود، استفاده از آن برای مدت زمانی حالت آزمایشی با پایلوت دارد تا اشکالات موجود در آن استخراج شده و به تدریج رفع گردد.
وقتی عملکرد وب سایت از نظر فنی به حد قابل قبولی رسید و روش بروزرسانی محتوا و ایجاد تغییرات در قالب ها برای مدیران وب سایت مشخص گردید، به تدریج نیازهای جدیدی مطرح میشود. این نیازها ممکن است در اثر توسعه مؤسسه ای که وب سایت برای آن طراحی شده ایجاد گردد؛ برای مثال چنان چه در یک مؤسسه گردشگری نیاز به واریز آنلاین وجه توسط مشتریان برای ثبت نام در تورها مطرح شود، به دنبال آن توسعه وب سایت و افزایش قابلیتهای آن موضوعیت پیدا می کند.
بخشی از نیاز به توسعه نیز ممکن است به دلیل وجود نقص در طرح اولیه باشد. یعنی باید قابلیتی توسط سفارش دهندگان وب سایت به طراحان اعلام می شده اما به دلیل سهل انگاری از قلم افتاده و اکنون باید به عنوان بخش توسعه ای وب سایت محسوب گردد. این بخش از نیازهای توسعه ای را که دوباره کاری در طراحی تلقی میشود میتوان با یک نیازسنجی دقیق و ایجاد یک طرح اولیه جامع برطرف نمود.

اصول طراحی سایت حرفه ای



:: برچسب‌ها: اصول طراحی و تعریف وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

هر طراح وبی به ابزارهای خود جهت طراحی وب سایت نیازمند است. برای طراحی سایت ها از پایه شما به این ابزارها نیازمنددید. برنامه های بسیاری برای انجام این کار موجود است, اما برخی از آنها کاربردهای بیشتری دارند و توسط اکثر طراحان مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا 10 مورد از بهترین ابزارهای طراحی وب سایت را برای شما آورده ام:

1. Dreamweaver

dreamwaver

Adobe Dreamweaver ابزار طراحی و برنامه نویسی وب سایت می باشد که توسط شرکت Adobe ارائه می شود و با سیستم عامل های Mac و Windows سازگاری کامل دارد. این نرم افزار دارای ابزارهای بسیاری جهت توسعه وب می باشد شامل: نمایش دهنده کد انتخاب شده در حالت نمایش کدی و نمایش عادی, ابزار مدیریت و کار با ftp, ابزار مدیریت پروژه و کار گروهی که انجام پروژه های بزرگ را توسط آن ساده می سازد, و نمایش به صورت زنده – که به صورت زنده قابلیت رویت نتیجه کد را به شما می دهد. Dreamweaver با ابزارهای دیگر Adobe نظیر Photoshop سازگاری کامل دارد, که به شما امکان ویرایش تصاویر و سایر المان ها را از طریق آن ابزار می دهد.

2. Firebug

Firebug

Firebug ابزار رایگانی است که بر روی مرورگر firefox نصب می گردد و توسط آن می توانید خطاهای وب سایت را یافته و توسعه وب سایت را انجام دهید. توسط این ابزار می توانید به راحتی کد html و css را در صفحات وب سایت بررسی نموده و تغییر نمایید و همچنین صفحه وب سایت خود را عیب یابی نمایید, و همچنین بخشی برای عیب یابی JavaScript دارد که یکی از مهترین ابزارهای آن می باشد, برای عیب یابی صفحه وب سایت Firebug یکی از بهترین ابزارهایی می باشد که می توانید داشته باشید.

3. Adobe Photoshop

Adobe Photoshop

Adobe Photoshop نرم افزار بسیار قدرتمندی برای ساخت و ویرایش تصاویر می باشد که نرم افزار بسیار پر کاربردی می باشد و طراحان وب از طریق این نرم افزار می توانند گرافیک های و طرح های مورد نیاز خود را آماده سازی نمایند.

4. Adobe Fireworks

Adobe Fireworks

Adobe Fireworks نرم افزار ایجاد گرافیک به صورت وکتور می باشد. این نرم افزار به طراحان سایت قابلیت ایجاد گرافیک های بسیار سبک را می دهد. این ابزار در حقیقت نسخه بهینه سازی شده photoshop برای طراحان سایت می باشد که به طراح امکان ایجاد گرافیک های بسیار کم حجم را می دهد.

5. W3C Validator

W3C Validator

این ابزار رایگان می باشد و به طراحان امکان تست صفحه را از نظر استانداردهای html و xhtml می دهد که توسط World Wide Web Consortium (W3C) پیاده سازی شده. این ابزار برای استاندارد سازی صفحه وب سایت می باشد. همچنین این اعتبار سنج صفحات را در سایر فرمت ها نظیر SGML یا XML DTD بررسی می نماید, که همه این موارد را با نوع صفحه چک می نماید. همچنین این سایت ابزارهای دیگری برای بهینه سازی سایت نظیر HTML tidy دارد – که به صورت خودکار کد نویسی سایت را استاندارد سازی می نماید, Validome – به شما امکان اعتبار سنجی صفحه HTML, XHTML و WML را می دهد, WDG HTML – یک ابزار اعتبارسنجی دیگر است, Real Validator – shareware ابزار چک کننده کدهای html می باشد Valet – مجموعه ای از ابزارهای بررسی کیفیت سایت می باشد

6. Adobe Brackets

Adobe Brackets

Adobe Brackets ویرایشگر رایگان طراحی سایت می باشد که برای مدیریت کدهای HTML, CSS, and JavaScript طراحی گردیده. Adobe Brackets به شما امکان کد زنی داخل کد را می دهد که به این ترتیب تمرکز شما را بر روی کد زنی قرار می دهد. این نرم افزار توسط Adobe پیاده سازی گردید و تحت مجوز MTI به اشتراک گذاشته شده.

7. Code Anywhere

Code Anywhere

CodeAnywhere به شما امکان کد زنی از هر جایی را ی دهد, بدون نیاز به آنکه مورد دیگری را آماده نمایید. کافی است وارد برنامه شوید تا بتوانید صفحات سایت خود را ویرایش نمایید. حتی زمانی که مجددا وارد برنامه می شوید فایل هایی که باز گذارده بودید مجددا باز می شوند. Codeanywhere از زیان های کد نویسی تحت وب نظیر HTML, PHP, JavaScript, CSS, و XML پشتیبانی کامل می نماید.

8. HTML5 boilerplate

HTML5 boilerplate

HTML5 boilerplate به شما فریم ورک برای ایجاد صفحات html5 و همچنین المان های مختلف را می دهد. این سیستم با مرورگرهای مختلف سازگاری کامل دارد, به طور مثال با نسخه های قدیمی تر اینترنت اکسپلورر, که به شما امکان استفاده از تگ های html5 نظیر <article>, <aside> and <header> را می دهد. سیستم همچنین ابزاری برای بهینه سازی سایت برای موبایل دارد, که به شما امکان ایجاد صفحه سازگار با انواع مرورگرها و ابزارها را به گونه ای ساده می دهد. این ابزار همچنین ابزارهای بسیاری نظیر ابزار .htacess برای استفاده از gzip جهت بهینه سازی سایت و سرعت آن دارد.

9. Google Drawing

Google Drawing

به شما ابزار طراحی به صورت آنلاین را می دهد که جهت استفاده از آن کافی است حساب گوگل داشته باشید.

10. jQuery UI

jQuery UI

jQuery یک کتابخانه بسیار قدرتمند و مفید جاوا اسکریپت می باشد که به شما امکان ایجاد آنچه که توسط html و css نمی توانید می دهد. این کتابخانه بسیار مفید بوده ولی کار با آن بسیار سخت می باشد و نیاز به تجربه فراوانی دارد. jQuery UI به شما امکان ایجاد jQuery را توسط نرم فزار می دهد. بنابراین احتیاجی نیست کد نویسی jquery بدانید.

منبع



:: برچسب‌ها: 10 ابزار طراحی صفحات وب سایت‎,طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 اسفند 1396 | نظرات ()